2019 22 Juni - 27 Juni Fietsvakantie.

15 juli 2019 - Nederland, Nederland

2019 22 Juni Den Haag - Hoek v Holland
Van centraal station Den Haag, toertje door centrum en richting Schevingingen. Natuurlijk op de boulevard een broodje nieuwe haring verorberd. Heerlijk.
Op mijn gemakje verder gefietst en bij haven Scheveningen, grote zeilschepen bewondert, prachtig om bij elkaar te zien.
In Kijkduin op terrasje een wel verdient bakkie thee gedronken. Over het duinpad, omhoog en naar beneden, naar Hoek van Holland. Daar een camping gezocht en tentje op gezet. Camping is een familie camping en dat is te merken ook.. hele tijd feestje uit paar stacaravans. .. ach ja... morgen weer verder.

2019 Fietsvakantie Juli Scheveningen haven2019 Tentje

2019 23 Juni Hoek v Holland - Renesse
Lekker vroeg alles ingepakt en opgeruimd, even bij campingwinkel kleine kaasjes gekocht.
Met de snelboot RET naar maasvlakte gevaren, zowaar onder weg een gevlekte zeehond gezien. De maasvlakte is als je van industriële gebouwen houdt mooi om te fietsen.
Na de maasvlakte halt gehouden voor koffie met gebak.Smaakte zeer goed, op terras onzettend veel recreatie wielrenners, sommige met neutje.
Onderweg heel veel klaproosjes en korenbloemen gezien, gewoon langs het fietspad. In Ouddorp op terras mijn vochthuishouding met thee en water, het is behoorlijk warm, door minder wind voelt het ook warm. Het is dat ik mijn volbepakte fiets niet onbeheerd kan laten, had de neiging om met kleding enal in de zee te springen
De Brouwersdam was weer half afgesloten ivm opbouw Concert at Sea.. ofwel gewoon op z'n nederlands Concert aan de zee.
Eenmaal over de dam rondje Renesse gehad en een heerlijk waterijsje verorbert.
Laat een leuke mini camping gevonden en mijn tentjes opgezet en heerlijk lang onder de douche gestaan.
Klein wasje gedaan en een zelf gemaakte camping uitsmijter gegeten, morgen weer verder.

2019 Fietsvakantie Juli2019 Fietsvakantie Juli

2019 24 Juni Renesse - Veere
Lekker vroeg wakker en alles ingepakt, veel nog vochtig maar volgende camping stopplaats wordt vroeger, dit ivm de verwachtte hitte.
Ontbijt bestaat uit banaan & water. Door de duinen richting Renesse en zowaar een bord gespot met tekst: "Letop, overstekende duinen" hehe wel veel zand op fietspad maar geen overstekende duin gezien.
Over de Delta werken en bij Neeltje Jans koffie en broodje nieuwe haring verorberd en eentje mee voor onderweg.. heerlijk. Ik was zo vroeg bij de Neeltje Jans, dat de visser hun vangst uit aan laden waren. Al het vis daar is dagvers, vandaar de heerlijke haringen. Weer heel veel mooi 'onkruid' gespot, de prachtige kleuren van de zomer.
Op mij dooie gemakje richting Veere om daar een camping te pakken.
Gearriveerd op mini camping waar ik mijn tentje 2 nachtjes laat staan, lekker rusig en dicht bij het Veersemeer en Vrouwenpolder

2019 25 Juni Veere
Ben Trovato mini camping, Veere 2de dag.
Lekker vroeg wakker en helemaal uitgerust uit de tent gestapt. Op mijn gemak een ontbijtje gemaakt, lekker luxe crousant met roomboter & camping uitsmijter. Ja, Theo foto gemaakt 😁. Even richting Middelburg en op naar Vlissingen, met Alet, een strand en zee dag! Afkoelen en genieten van de koele zee en strandgasten. Het was wat nevelig richting zee, zodat de schepen plots wat spookachtig opdoemde uit de nevel. Op mijn gemakje terug naar de camping gefietst, onderweg wat eetbare streekprodukten gekocht. Morgen weer bepakt verder op de fiets.

2019 26 Juni Veere - Yerseke

Ben Trovato mini camping, in de kou verlaten en op pad gegaan richting Veere om eerste pontje te nemen naar de overkant. Tochtje van plezier en ben de enige nederlandse hier. Mijn roestig duits wat geolied en leuk gesprek gehad met mede lange afstand fietsers uit Düsseldorf. Kamperland van de pont en na een uurtje fietsen mijn ontbijt genuttig, koffie met gebak, smaakte zeer goed. Fiets pontje verderop genomen, leuke oude schuit. Het was koud op de fiets en een straffe wind maakte het niet fijn om tegenin te moeten fietsen, de dijken worden dan nog steiler. Gelukkig klaarde het op en de zon kwam door de bewolking, wat de temperatuur  deed stijgen. Mooie plaatjes van natuur en gebouwen gezien en gekiekt. Vreemde bollen op en in de dijken en in de velden. Kunstwerken dus, dacht even dat buitenaardse zeeuwse bolletjes geland waren... In wemeldinge een maaltijd genuttigd, was zo bezig met afstand fietsen dat lunch er bij in schoot.
Mooie camping aan het water en haven van Yerseke gevonden. Morgen weer op pad.

2019 Fietsvakantie Juli

2019 27 Juni terug naar Breda.
Camping Zon & Zee in Yerseke vroeg verlaten na een heerlijke nachtrust. Door de wind zelf geen ontbijtje gemaakt. In Yerseke een heerlijk bakkie leut met kaasbroodje genuttigd.
Door het zeeuwse land langs en op de dijken van het prachtig landschap & natuur genoten.
Deze keer niet de oesterdam genomen maar de dam ernaast via de Kreekassluis naar Bergen op Zoom.
In Halsteren geluncht bij notabene een kringloop en natuurlijk even gesnuffeld.
Door het Brabantse platteland gefietst, weer over dijken en bruggetjes. Het warme onbeschutte dijkje weer een keertje gereden, blijft hetzelfde. Onderweg tijdens rustpauzes leuke gesprekken gehad met mede fietsers en wandelaars. Weer genoten ondanks de straffe tegenwind de gehele tocht.
Besloten door te fietsen naar huis en einde trip.

1. Helga keizer:
    15 juli 2019
    Wat hebben we toch eigenlijk ook een mooi landje😎
    Gr. Helga. 😘